2011. július 24., vasárnap

Jávorkúton kirándultunk

Miskolc- Lillafüred és Ómassa között félúton vezet fel az út Jávorkútra, mely a Bükki Nemzeti Park területén található 763 m magasságban. A felfelé vezető út 7,4 km hosszú, kanyargós, szerpentinen vezet a stresszmentes övezetbe. 
Meg kell mondanom, hogy az út számomra nem volt kellemes. Dűlöngőztem hátul, egyik kanyar a másik után és sokszor azt sem tudtam hogy helyezkedjek. Az utashelyem ugyan elég nagy, de ettől az úttól szinte kicsinek tűnt.
Majd megérkeztünk végre. Csodálatos zöld táj, hatalmas fenyők és csinos szalonnasütő helyek fogadtak minket. Nagy csend és olykor olykor éles
madárcsicsergés...fantasztikus vidék.
Kedves hely ez számomra, mint kiderült, hisz sok letört faág és határtalan szabad terület állt rendelkezésemre, ahol senki nem szólt rám, szinte bármit csinálhattam. 
Található egy forrás is Jávorkúton, melynek vizét folyamatosan hordják el flakonokban a turisták, mert finom és egészséges. Én is ittam belőle :)
Gazdiék szalonnasütéssel kezdték a délutánt, mivel 14:00 körül érkeztünk meg és már éhesek voltak. Elmentünk hát száraz fát keresni és találtunk is. Eső után kellett tüzet gyújtani, de apaGazdinak ez nem jelentett gondot. Mikor már lobogott a tűz, elkészült a kenyér hagymával, a paprika, paradicsom, szalonna felvágva, kezdődhetett a sütés.
Én közben szaladgáltam, játszottam és sok fát aprítottam :) Néztem Gazdiékat, amint csepegtetnek a kenyérre és jót falatoznak. Kaptam én is egy egy zsíros katonát zöldséggel.
Mikor megvoltunk az ebéddel, kicsit pihentünk, frizbiztünk, majd nekiiramodtunk a tanösvénynek.
Gazdiék rutinosan közlekedtek az erdőben, hisz ők már többször voltak itt, ám nekem még új volt a terep.
Nagy élmény volt mindent megszagolni, a legnagyobb fűben eltűnni és kergetni a madarakat.





A túra végére kimerültem. Visszafelé már Gazdi lábához simultam, hogy ha lehet, akkor minél hamarabb érjünk az autóhoz, hisz elég volt, elfáradtam :)
Visszafelé majdnem végig aludtam az utat. Miután hazaértünk vacsoráztam, aztán reggelig aludtam.
1 kullanccsal megúsztam az erdei kirándulást, amit Gazdiék szépen eltávolítottak a combomból.

 










Megérte szerpentinen autózni, annyira klassz volt a tegnapi programunk Jávorkúton.