2015. augusztus 31., hétfő

Pirit

Említettem korábban, hogy a legnagyobb élményem nyáron, Gergő látogatása volt. 
Második, hogy elmentünk úszni.
Harmadik pedig Pirit érkezése.

ApaGazdi Tőlünk hallott először munkakutyákról,  képzésekről, foglalkozásokról...így elhatározta, hogy Ő is szívesen felnevelne egy kutyust, Nekem, amolyan utánpótlásomként, hiszen Gazdi azt mondja, mire a kicsi felnő, beletanul a terápia rejtelmeibe és igazi jó munkakutya válik belőle, addigra én lassacskán nyugdíja vonulok majd. Ez utóbbi azt jelenti, hogy körülbelül egy-két foglalkozást tartok csak hetente.

Na, Gazdinak sem kellett több, nézelődött az interneten lehetőségekről. :D
Az elképzelés, juhászkutya volt. Ki is volt már választva a fajta, tenyésztő...igen ám, de a nagy nézelődés közepette, rábukkant egy -akkoriban került Retriever fajtamentőkhöz- labrador mamakutyusra, 10 kiskutyájával együtt. Nem lehetett tudni ki az apuka, de a kiskutyák éppen elég kicsikék voltak ahhoz, hogy felkeltsék Gazdi érdeklődését.
Kép alapján kinéztünk egy csöppséget, a fekete szukát, majd felvettük a fajtamentőkkel a kapcsolatot.
Hamarosan már babanézőben találták magukat Gazdiék. Én sajnos nem mehettem Velük, de mesélték mi volt.
Egy ideiglenes befogadónál nevelkedett a 10 kiskutyából 4, Pátyon, a többiek másnál voltak elhelyezve.
Nagyon tetszettek nekik a kölykök, voltak sárgák, feketék, szukák és kanok egyaránt.
Megismerkedtek mindegyikkel, de különösen a képen kiválasztott kis feketeség érdekelte Őket, ő volt Pirit.

Gazdi elvégezte vele, az ilyenkor szokásos kölyök kutya tesztet -hiszen ez feltételünk volt!- aminek segítségével fény derül a jelölt temperamentumára, ezáltal pedig arra, alkalmas lehet e terápiás kutyának.

Nos, Pirit -eddigi tapasztalatok alapján- kimagaslóan jól teljesített, így nem is volt kérdés a továbbiakban, hogy nézelődnek e még... Gazdiék azzal a hírrel állítottak haza, hogy meg van az utódom!
Gondoltam, még nem egyből érkezik, így tudomásul vettem, de nem foglalkoztam vele különösebben.



Körülbelül egy hetem volt feldolgozni a hallottakat, jött Pirit! :P